13 Nisan 2012 Cuma

KİRLENMEK GÜZELDİR

Bu sabah her haftasonu olduğu gibi TV8'de "Erken Baskı"yı izledim.Harika bir program.Seda Akgül haberleri farklı bir tarzda yorumluyor.Uzman konuklar da davet ediyor.Kısacası eğlenceli hoş bir program.Yarın sabah da bu programa göz atabilirsiniz.

Neyse bir haber dikkatimi çekti.Bilirsiniz gazetelerde yaşam bölümü altında yapılan bilimsel araştırmalara yer verilir.Mesela çay demlemenin püf noktaları,kadın erkek ilişkilerinde yapılması gerekenler vb. Bunların bir çoğuna inanmam ben,gülerim hatta...

Onlardan biri de bu haber.12 yaşından önce yapılacaklar listesi Nationel Trust Vakfı, bilgisayar başından kalkmayan bir çocuğun 12 yaşna gelmeden önce mutlaka yapması gereken 25 hareketi sıraladı.Herşeyi sıralayan araştırmalardan biri daha bu.Tamam yetişkinlere sıralıyorsun da çocuk bu yahu.Bir sıralamaya tabi yaşayabilir mi ? Gerçi her türlü birey bunu yapmalıyım tarzı yaşayamaz.Listeyi neden paylaşmak istedim ? Listede birçoğumuzun küçükken ve hala yaptığımız,belki de vazgeçemediğimiz eylemler var.Buyrun listemiz :


  • Harita ya da pusulayla yön bulmak.
  • İp atlamak.
  • Tepeye tırmanmak.
  • Güneşin doğuşunu ve batışını incelemek.
  • Çamurda oynamak.
  • Adaya gitmek.
  • Ağaça tırmanmak.
  • Balık tutmak.
  • Rüzğârda yürümek.
  • Sahilde midye kabuğu toplamak.
  • Birini kuma gömmek.
  • Dalında koparıp elma yemek.
  • Vahşi hayvanları görmek.
  • Böcekleri incelemek.
  • Şelale görmek.
  • Ağaç dikmek.
  • lamp yapmak.
  • Kartopu oynamak.
  • Bir kuşu elle beslemek.
  • Kumdan kale yapmak.
  • Kanyona binmek.
  • Uçurtma uçurmak.
  • Gölde yüzmek.
  • Yağmurda yürümek.
  • Kelebekleri incelemek.              
Listede beğendiğim eylemler var.Beni doğayla buluşturan her eylem vazgeçilmezimdir.Eklemek istediğim noktalar var bu araştırmaya özellikle biz Türklere özgü.Genelde para kazanmanın  kıymetini anlamaya yönelik hareketler.Simit satmak, pazarda su satmak, tartıçılık yapmak, araba camı silmek, halı yıkatmak, sanayide çıraklık yapmak gibi olmazsa olmazları atlamışlar .İngilizlere bunları da ekleyin listeye desek ne tepki verirlerdi bilmiyorum.

Gelelim sonuca çocuk çocukluğundan özgür bırakıldığı takdirde zevk alır.Hani OMO'nun sloganı var "Kirlenmek Güzeldir". Şunu da biliyorumki zamane çocuğu bilgisayarda harcıyor bir daha kazanılmayacak bu anları.Bizzat 15 tatilde çocukların dışarı çıkma gün sayısına baktım.Koskoca tatilde 2 gün.Karda bile çıkıp oynamadılar.
Ne diyelim umarım yeni nesil ağaca da çıkar,ip de atlar.
Not : Sinek arabasını  kovalamayı küçükken pek yapamadım,içimde kaldı.Bu resmi hoş bir çocukluk anısını hatırlayınız diye koydum :)


2 yorum:

  1. Bende ilgiyle izliyorum bu programı.Bu arada sayfa tasarımınız çok güzel.

    YanıtlaSil
  2. Ben bu sayfa tasarımlarını btemplatesten yüklüyorum.Siz de göz atabilirsiniz.Tv8'deki programı seviyorum çok farklı

    YanıtlaSil