15 Şubat 2012 Çarşamba

YOKSA PEPEE POCOYO MU ?

Pepee çizgi filmini görmeyeniniz yoktur,severim Pepeeyi.Kıraç'ın eşi Ayşe Hanım yapımcılığını,tasarımını üstlenmişti.Pepee'nin anlamı hatta Anadolu'da "kekeç oğlan" demekti.Pepee Trakya karşılama oynuyor,gelenek ve göreneklerimize yönelik birçok şeyi öğretiybiliyor.Calliouya da iyi rakip olmuştu.Türk televizyonunun ilk yerli çizgi filmiydi.
Fakat çıkan haberlerde şöyle bir iddia var Pepee,İspanyol çizgi filmi Pocoyo'nun aynısı.Sadece birkaç içerik ve format değişik.Pocoyo'nun da aynısı ama...Onun da müzik kutusu var ve mavi şapkası var.Yanında ördek arkadaşı var,Pepeenin yanında zürafa var.Sanki iddialarda haksız değil gibi geldi bana.


Ben bu haberi burada gördüm,iddiayı ortaya atan köşe yazarı Mevlüt Tezel.
Ben çok üzüldüm.Bize has ve çocukların sevdiiği hatta büyüklerin bile gönlünü fethetmiş bir çizgi karekterinin bu kadar da taklite yakın olmasına.Bakalım  Pepeenin süreci nasıl işler ?

3 yorum:

  1. evet aslında benimde dikkatimi çekmişti bu durum :) haklısın

    YanıtlaSil
  2. Ben Pocoyo diyorum.Pepee'yi televizyonda gördüm ayrıca "Pepee Pocoyo'nun çakması diyorlardı.Pepee mi daha mıı tatlı yoksa Pocoyo mu ? Sanırım Pocoyo Pepee'den daha küçük :)

    YanıtlaSil
  3. Aslında hhangisinin tatlı olduğu önemli değil.Bunun çalıntı olmasına üzüldüm.

    YanıtlaSil