12 Şubat 2012 Pazar

9 AY 10 GÜN


Bu süre mezun olalı geçen süre. Ne sevinçliydim o gün. Her şımarıklığı yaptım .Heyyyt beee mezun olmuşum var mı bundan ötesi. 17 yılın meyvesini aldım. Farketmemişimki her şey o zaman başlıyormuş. Sudan çıkmış balığa dönmeler, bulanımlar… Kariyer yönetimi dersinde   görürdük GERÇEK ŞOKU. Şimdi gerçek şoku üzerine resmen deneyim kazandım.
Neyse mezun oldum 4 yıl aradan sonra geldim doğduğum yere. Büyük şehirden köy gibi bir yere. Eskisi gibi değildi her şey .Arkadaşlar kimi evlenmiş,kimi mesleğini eline alıp gitmiş buradan.Anlayacağınız bu kuru fasulyeyi arı böcekleri yalnız bırakmış.
Sakarya’da okudum ben. Üniversitede el atmadığım şey kalmadı. Kulüpler, konserler, tiyatrolar, geziler anlayacağınız etkinliğe doydum. Ama şu anki yerde nerede arkadaşlar,nerede etkinlikler.Otur oturduğun yerde.Çünkü ben işsizim.Merkeze gitmek,arkadaşlarla bir şey yapmak hep para.
9 aydır iş arıyorum ve hala bulamıyorum çok şaşırtıcı geliyor her şey. Katıldığım kariyer günlerinde şunu bunu yaparsan kesin iş bulursun dediler, hepsini yaptım.
Dediler kulüpte etkinliklere katıl ben de sosyal sorumluluk adına toplum gönülleri vakfında yer aldım.
Derslerde başarılı ol dediler dersten kalmadan 4 yılı bitirdim. Hatta 8 dönemin 6 sında da başarı belgesi  getirdim.Herkes 6 ders alırken ben son senem diye 12 ders aldım,yüksek lisansla bile derse girdim.
Uzmanlık alanınız olsun dediler uzmanlığın alasını yaptım.
Hocalarla aran iyi olsun dediler. Geçen görmeye gittim hocalarımı hepsi referans oldu.
Hobileriniz olsun dediler onlar demeden zaten benim hobim var,her insanda olması gereken bir şey.
Blog yazın dediler annekıztakı ile atıldım blog hayatına umduğumu da aldım.
Okulda proje yapın dediler projenin de alasını yaptım.
İngilizce kursu,ehliyet kursu gittim.
Staj yapın dediler bak onu yapamadım. Neden mi ? Bulunduğum şehir Gebze üretimin kalbi, mühendislerle çalışıyorlar. Fabrikaların zorunlu stajer sayısı kısıtlı , bizim okulun zorunlu stajı yoktu gönüllü  de alan yoktu,uğraştım olmadı.
Hocam asistan olmam için çağırıyor. Nerede para…Devletten kredi aldım. Ayda 500 tl koysam bile 1.5 yılda anca bitiyor.Onu ödemeden yapmam imkansız.
İş başvurularına gidiyorum deneyimim yok diye reddetiliyorum.İnanın firmalara stajer olarak alın diye bile yalvarıyorum.İnsanlar takmış kafaya deneyim, en kıytırık market bile deneyimsiz almıyor.Başıörtülüyüm diye alınmadığım durumlar da oluyor.Hani torpil diyeceğim .Babam ilkokul mezunu bile değil ki adamların çıkarı var. Babam onlara ne verebilir ki. Gittim hatta belediye başkan yardımcısının yanına oh be dedim derdimi dinliyor 2 saat konuştum. Beni  tanımıyorsunuz kefil olmayın ,en azından randevu ayarlayın derdimi anlatayım.Cv’mi istedi verdim, çok sevindim cv’mi gitmiş bir benzincinin arkasına bırakmış ve geceleri kasada durmam için iş.
Anlayacağınız elim kolum bağlı .Babam okumam için eve her gün bir şeyler getiriyor,hocam üret diyor sana boş durmak yakışmaz diyor. Ve anladım ki bu süreçte dostlar yalnız bıraktı yazık. Bırakırlar tabi niye onları arayacak kontöre para yok da ondan.
BAKALIM HERŞEY 9 AY 10 GÜNKÜ GİBİ OLACAK MI ?
Not: Yazma ihtiyacı.

4 yorum:

  1. Hep başkaları demiş...
    Peki sen ne diyorsun?

    YanıtlaSil
  2. tabi aynı olmayacak ama aynı mutlu arkadaşlar edinebilirm,saol yorumun için ;)

    YanıtlaSil
  3. Mehmet bey, saolun bu çok çok önemli sorunuz için,cevabını buldum.Bu süreçte firmalar beni çağırmasını bekleyeceğime ben çağırtmanın yollarını bulmaya çalışıcağım.biraz da bildiğimi okuyacağım inşallah ;)

    YanıtlaSil