11 Şubat 2012 Cumartesi

Çiçek Ne Söyler ?




Hatırlar mısınız, eski filmlerde insanlar biriyle buluşacağı zaman yakalarına çiçek takarlardı, özellikle karanfil takarlardı.Anlamını bilmezdim neden gül değil de karanfil.Mesela bir deyim var gül gibi bakmak, peki neden gül ?
Gazetede çiçeklerin diline ilişkin yazı okudum size aktarmak istedim.Anlamları aynı mani gibi,çok hoş.Bakın çiçekler ne diyormuş :

Nergis: Yüreğimi deldiniz/ Oturalım diz be diz / Söyleşelim yüz be yüz

Zambak: Dön de sen haline bak

Fulya: Sensiz dar olmuş başıma dünya

Sümbül: Sevmez isen de yüzüme gül

Leylak: Ne gezersin aylak aylak

Menekşe: Nadim ol ettiğin işe

Yasemin: Kulun olsun yar senin... Sen benimsin sen benim

Lale: Koydun beni bu hale, gönül böyle giderse, meskenim tımarhane

Karanfil: Karanfilsin kararın yok, gonca gülsün tımarın yok, ben seni çoktan severim, senin benden haberin yok

Itırşahı: Sensin gönlümün şahı!

Gül: Ben ağlarım, sen gül

Şakayık: Efendime layık

Şebboy: İkimiz bir boy



Artık öğrendim karanfilin anlamını.Ben en çok zambakı beğendim :) Siz hangisini beğendiniz ?


Kaynak :Çiçeklerin dili
.           

1 yorum:

  1. Ben de okumuştum bu haberi gazetede geçenlerde :) benim en sevdiğim çiçeklerden biri nergis olduğundan ben onu da anlamını da çok sevdim :)

    YanıtlaSil