Facebook hayatımıza girdiği 7. yılını kutladı birkaç ay önce .Facebook kurucusu Mark’ın hakkında çok bilgi edinebiliriz. Dünyanın zenginlerinden kendisi. Hem yazılım hem de psikoloji mezunu. Harmanladığı sistemden psikoloji mezunu olduğu belli değil mi?Mark’ın NTV belgesel kuşağında “kapalı kapılar ardında” adlı belgeselini izledim.Marc şunları aktarıyordu : “Önceden bir şeyleri paylaşacak podyum yoktu.Facebook sayesinde sosyal ağların birbiriyle bağlanmasıyla dünya açık sisteme dönüşüyor.”
Bu açık sistem sadece bireysellerin yüzünü güldürmedi kurumsal firmaların da yüzünü güldürdü. Sosyal medya denilen bu yeni mecrayı reklam ve pazarlama için kullanmak isteyen iş dünyasının da dikkatini çekmiş durumda. Facebook da siteyi reklam, pazarlama, halkla ilişkiler için kullanmak isteyen kişi ve kurumlara çeşitli çözümler sunmuyor değil hani.
Gelelim Vakıfbank’ın geliştirdiği kampanyaya… VakıfBankın anlaştığı bir reklam firmasının geliştirdiği ilk dijital kampanya “Facebook 82. il oluyor” yayına girdi. Özellikle “Facebook il olsaydı nasıl olurdu?”nun gösterildiği eğlenceli viral videonun sosyal medyada hızla yayıldığı ve büyük beğeni topladığı kampanyada 81 ile 81 otomobil hediye eden Vakıfbank WorldCard, Facebook’u 82. İl olarak sayıyor ve bir otomobil de Facebook’tan hediye ediyor. Kampanya dijital mecrada viral video, banner, advertorial ve özel uygulamalarla destekleniyor. Kampanyanın hoşuma gittiğini belirtmeden edemeyeceim. Baya eğlenceli olacağını gösteriyor.Aşağıdaki videoda Türkiye’de 32 milyon nufüsa sahip Facebook il oldu bile .Bu arada bu köyde bir hafta tatil yapmak isterdim.Keşke kampanyanın ödüllerinden biri bu şekilde tasarlanmış köyde tatil olsaydı :)
0 yorum:
Yorum Gönder