7 Mayıs 2012 Pazartesi

Darüşşafaka İmkanı


Darüşafaka, babası hayatta olmayan, ailesinin maddi olanakları nedeniyle iyi eğitim fırsatı bulamayan öğrencilere, ilköğretim 4. sınıftan başlayarak lise son sınıfa kadar yatılı ve tam burslu, kolej seviyesinde eğitim veren bir kuruluş.

Maddi olanakları yetersiz, yetenekli çocuklara parasız ve yatılı eğitim fırsatı tanıyan Darüşşafaka Eğitim Kurumları’na 2012 yılı sınav takvimi belirlendi. Buna göre; Darüşşafaka Giriş Sınavı’na başvurular 2 Ocak 2012’de başladı ve 23 Mayıs 2012 Çarşamba günü ise sona erecek. Sınav, 27 Mayıs 2012 Pazar günü saat 10.00’da 20 ilde yapılacak. Bütün çocukların iyi bir eğitim alma hakkı olduğuna inanan hayırsever kişiler tarafından 1873’te kurulan Darüşşafaka, her yıl sınavla seçtiği 120 öğrencinin eğitim, sağlık, beslenme, barınma ve giyim gibi tüm gereksinimlerini karşılıyor ve onları en iyi biçimde yetiştirerek liseden mezun ediyor. Tüm öğrencilerini 11. ve 12. sınıfta üniversiteye hazırlık için dershaneye gönderen Darüşşafaka, üniversiteyi kazandıklarında da burs desteğini sürdürüyor. 

Benim yaşadığım şehirde böyle çocuklar yok fakat köyümüzde var.Annem Sakarya'lı.Sakarya'nın Limandere köyünde lise bile yok.Aileler geçimini fındıkla sağlıyor,fındık da malum.Onların facebook duvarlarında duyuracağım.Demek istediğim illa bulunduğunuz memleketi değil ulaşabileceğiniz diğer memleketleri düşünün.Böyle durumda olan,çalışkan kardeşlerimize el tutalım .Kolay gelsin.

0 yorum:

Yorum Gönder